Τρίτη, 6 Απριλίου 2010

ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ένα ποίημα της Τασούλας Καραγεωργίου και πρόταση για ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ



Χαίρε, ω χαίρε ποίημα
από τα σπλάχνα του υπολογιστή βγαλμένο
με δύο κλικ σε κατεδαφίζω
και σε τρεις μέρες σε κτίζω
σε κάνω κάθετο, σε οριζοντιώνω
σε επιλέγω και σε ακυρώνω
σε ανατρέπω και σε μετατρέπω
Αν σε θέλω, το στυλ σου αλλάζω
τώρα τα γράμματά σου πλαγιάζω
τα μεγαλώνω τα κάνω εικοσάρια
τα μικραίνω τα κάνω δεκάρια


Εκδικούμαι για τους ποιητές που ικέτεψαν
κι ένα νεύμα σου μάταια γύρεψαν
Λοιπόν, τα άειδε και τα έννεπε τέλος.
Θα σε σβήσω απ’ τη μνήμη αν δε θέλω.
Έχω επάνω σου μια εξουσία
όσο ανθίστασαι, θ’ αλλάζω στοιχεία.
Σωρό με πεσσούς θα σε κάνω


Να σωριάσω τα κομμάτια μου επάνω.


ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ: Στο ποίημα αυτό της Τασούλας Καραγεωργίου έχουμε ένα ποιητικό σχόλιο για το ρόλο του υπολογιστή ως διαμεσολαβητή ανάμεσα στην ποιήτρια και την ποιητική δημιουργία. Ανάμεσα στα άλλα η ποιήτρια προβληματίζεται πάνω στο γεγονός ότι ο υπολογιστής μπορεί να υποκαταστήσει τις πηγές της ποιητικής έμπνευσης και ότι μπορεί να ασκήσει έλεγχο πάνω στο αντικείμενο της δημιουργίας της. Με δεδομένο ότι κάτι αντίστοιχο θα συμβεί και στην εκπαίδευση όταν οι υπολογιστές θα έχουν αντικαταστήσει τις σημερινές πηγές γνώσης (βιβλιοθήκες, σχολικά βιβλία κλπ), αλλά και τα εποπτικά μέσα διδασκαλίας (πίνακας, χάρτες κλπ), να γράψετε ένα κείμενο 500 λέξεων στο οποίο αφού διατυπώσετε τη γνώμη σας για το ρόλο των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία, ν’ αναπτύξετε τα ΥΠΕΡ και τα ΚΑΤΑ μιας τέτοιας εξέλιξης.