Δευτέρα, 21 Ιουνίου 2010

Χρόνος: οργανωθείτε και κάντε τον… σύμμαχό σας

Ο ΧΡΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΜΑ;Η κάθε μέρα έχει ακριβώς 24 ώρες – και αυτό ισχύει για όλους τους ανθρώπους.
Τότε γιατί κάποιους ο χρόνος… τους κυνηγάει και τους πιέζει λίγο περισσότερο;
Πώς μπορούμε να μάθουμε να τον διαχειριζόμαστε πιο αποτελεσματικά;
Στην πραγματικότητα δεν μπορούμε να διαχειριστούμε τον χρόνο, παρά μόνο τον εαυτό μας και τη σχέση μας με αυτόν. Άλλωστε, το πώς χρησιμοποιούμε (ή τρώμε) τον χρόνο μας είναι σε μεγάλο βαθμό θέμα συνήθειας. Και οι συνήθειες -αν και δύσκολα- αλλάζουν…



     Η οργάνωση του χρόνου -και γενικότερα της ζωής μας- προϋποθέτει να ξεκαθαρίσουμε ποιοι είναι οι στόχοι μας, ποια είναι αυτά που θέλουμε να οργανώσουμε, πού θέλουμε να φτάσουμε, ώστε να αποδεχτούμε και να «ανεχτούμε» και το κόστος… Για να μπορέσουμε όμως να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούμε, χρειάζεται πρώτα να τον «μελετήσουμε» και να τον κατανοήσουμε, να δούμε δηλαδή πώς χρησιμοποιούμε τώρα τον χρόνο μας.


Τι σας τρώει συνήθως τον χρόνο:
- Διακοπές από άλλους (τηλεφωνήματα – επισκέψεις)
- Εργασίες που θα έπρεπε να έχουν ανατεθεί σε άλλους
- Αναβλητικότητα / αναποφασιστικότητα
- Έλλειψη επαρκούς πληροφόρησης γι’ αυτά που έχετε αναλάβει να κάνετε
- Ασαφείς προτεραιότητες
- Έλλειψη σχεδιασμού
- Στρες και κούραση
- Αδυναμία να λέτε «όχι»
- Έλλειψη οργάνωσης στον χώρο, που σας αποδιοργανώνει κι εσάς
- Έλλειψη ευελιξίας – πολύ αυστηρός, άκαμπτος και ανέφικτος προγραμματισμός κ.λπ. είναι μερικοί παράγοντες που έχουν την ικανότητα να… καταβροχθίζουν ύπουλα τον χρόνο σας!
   Παράλληλα, η αποδιοργάνωση και η αναβλητικότητα μπορεί να ενισχύονται και να συντηρούνται από ορισμένες δυσλειτουργικές αντιλήψεις:
- Για μια μέρα ακόμα δεν πειράζει, θα τα κάνω όλα αύριο
- Αποδίδω καλύτερα υπό πίεση
- Και οι άλλοι καθυστερούν, γιατί όχι εγώ;
- Δεν μπορώ να ξεκινήσω κάτι αν δεν ξέρω ακριβώς πώς να το ολοκληρώσω
- Δεν πρέπει να πιέζομαι, θέλω να είμαι ελεύθερος
- Δεν μπορώ να αρνούμαι στους άλλους τη βοήθειά μου / την παρέα μου κ.λπ.
- Καλύτερα να τα κάνω όλα εγώ, για να τα έχω υπό έλεγχο
- Δεν έχω χρόνο να ασχοληθώ με την οργάνωση του χρόνου μου…
Το «χάος» και η αποδιοργάνωση μπορεί να σημαίνουν ακόμα έλλειψη κινήτρων ή αποφυγή ανάληψης ευθυνών (όταν για όλα φταίνε οι συνθήκες, οι άλλοι, η τύχη -ή η ατυχία, όταν το «χάος» σημαίνει: «Θα σου δείξω εγώ, θα αποτύχω για να μάθεις»!).

ΠΗΓΗ: Ευθυμίας Παυλάτου (*) http://www.in2life.gr/

κι άλλα σχετικά links
Τεχνικές και στρατηγικές για σωστή διαχείριση χρόνου
http://www.studygs.net/timman.htm 

Οδηγός για σωστή διαχείριση χρόνου
http://www.time-management-guide.com/