Σάββατο, 28 Αυγούστου 2010

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: Η χαρά της επιτυχίας και... ο θρίαμβος της λευκής κόλλας

Από το 0,9 έως το 19,9 κινήθηκε η βαθμολογία στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις
Την αναγκαιότητα αλλαγής του εξεταστικού συστήματος έκανε προφανή η ανακοίνωση των βάσεων. Από τη μια πλευρά εμφανίστηκε και πάλι το φαινόμενο της εισαγωγής υποψηφίων σε ΤΕΙ ακόμα και με βαθμό... 0,9 με άριστα το 20 λόγω της κατάργησης της βάσης του δέκα, και από την άλλη επικράτησε ξανά συνωστισμός υψηλόβαθμων στις σχολές μεγάλης ζήτησης και στα κεντρικά ιδρύματα. Το χάσμα ανάμεσα στους υποψηφίους ήταν φέτος βαθύτερο από κάθε άλλη χρονιά, καθώς ο πρώτος των πρώτων εισήχθη στη Νομική Αθήνας με βαθμό κοντά στο απόλυτο 20 (19.968 μόρια) κερδίζοντας στο νήμα την Ιατρική Θεσσαλονίκης, όπου ο πρώτος έπιασε 19.896 μόρια ενώ ο τελευταίος των τελευταίων στο ΤΕΙ Κοζάνης, ουσιαστικά μπήκε με λευκή κόλλα.


ΚΑΙ ΜΙΑ ΓΝΩΜΗ: 45 χρόνια παπαγαλίας!
Η νέα ηγεσία του υπουργείο Παιδείας μετά τον ασυμμάζευτο αυτοδιασυρμό του συστήματος εισαγωγής των αποφοίτων των Λυκείων σε ΤΕΙ και ΑΕΙ προσανατολίζεται, εκ των πραγμάτων, να θέσει τέρμα στην υποκατάσταση του ρόλου των αξιολογητών των υποψήφιων φοιτητών από τους καθηγητές της Μέσης Εκπαίδευσης και ν' αναθέσει τον υπεύθυνο αυτό ρόλο στους φυσικούς εξεταστές, δηλαδή στο ΔΕΠ της ανώτατης εκπαίδευσης.

Και όπως διαφαίνεται από τις δηλώσεις της Αννας Διαμαντοπούλου, οι μελετώμενες σχετικές αλλαγές θα ολοκληρωθούν σε μια τριετία.
     Εάν οι σχεδιασμοί αυτοί τελεσφορήσουν, χωρίς τους μπακάλικους συνυπολογισμούς του μικροπολιτικού κόστους, τότε ανοίγει ο δρόμος τόσο για την επαναφορά των Λυκείων στο καθήκον της απόδοσης στην κοινωνία αποφοίτων με οικουμενική-ανθρωπιστική παιδεία και κοινωνική ευθύνη όσο και για την προετοιμασία πολλών κατόχων του «εθνικού απολυτηρίου» για την επιτυχή και χωρίς τους ακριβοπληρωμένους τυφλοσούρτες της φροντιστηριακής παραπαιδείας είσοδο και ευδόκιμη θητεία τους στα πανεπιστήμια και τα πολυτεχνεία. Μια τέτοια αλλαγή θα σταματούσε και το... μεταναστευτικό ρεύμα περίπου 50.000 αποφοίτων της ελληνικής Μέσης Εκπαίδευσης, όχι μόνον σε έγκριτα ΤΕΙ και ΑΕΙ της αλλοδαπής, αλλά και σε αμφίβολης εγκυρότητας σχολές-μαϊμούδες του εξωτερικού.
     Το μεγαλύτερο όμως ευεργέτημα για τα ταλαίπωρα Ελληνόπουλα των Λυκείων θα προκύψει από τον τερματισμό ενός εξεταστικού συστήματος, που από την περίοδο του 1965 («Δέσμες» των γενικών εξετάσεων) ίσαμε σήμερα έχει μετατρέψει εκατοντάδες χιλιάδες υποψήφιων φοιτητών σε άβουλους παπαγάλους και ακούσια ενεργούμενα μιας εξόχως αντιπαιδαγωγικής αλλά και οικονομικά ληστρικής φροντιστηριακής παραπαιδείας. Αν μάλιστα αναλογιστούμε ότι στη μαζική ψύχωση της βαθμοθηρίας εμπλέκεται και ένα ποσοστό καθηγητών και καθηγητριών, που χωρίς δελτία παροχής υπηρεσιών παραδίδουν παρανόμως «ιδιαίτερα» στους ίδιους τους μαθητές τους, τότε πια μιλάμε για μια από τις πιο προωθημένες μορφές διδακτικού-παιδαγωγικού αμοραλισμού...
   Τέλος, με μια ισόρροπη ανάπτυξη του εκπαιδευτικού συστήματος σε όλους τους τομείς των θεωρητικών και εφαρμοσμένων επιστημών θα περιοριστεί σημαντικά η διάκριση σε σχολές με κερδοφόρα και μη, πτυχία και η συνακόλουθη μετατροπή των αποφοίτων των ΑΕΙ και ΤΕΙ σε golden boys...

[ΠΗΓΗ ΠΕΤΡΟΣ ΜΑΚΡΗΣ στη Σαββατιάτικη ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 28/07/2010]