Σάββατο, 27 Νοεμβρίου 2010

Μάρτης, γδάρτης και Διαβούλευση για την συμπλήρωση μηχανογραφικού των υποψηφίων


Δόθηκε στη δημοσιότητα για δημόσια διαβούλευση κείμενο στο οποίο αναλύονται οι λόγοι που οδήγησαν το Υπουργείο Παιδείας δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων να εξετάσει το ενδεχόμενο αλλαγής του χρόνου υποβολής των μηχανογραφικών δελτίων των υποψηφίων για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις.
    Το Υπουργείο, λέει, πως θέλει να εξετάσει με προσοχή όλες τις πλευρές του ζητήματος και τις γνώμες που διατυπώνονται με αποκλειστικό κριτήριο την καλύτερη εξυπηρέτηση των υποψηφίων και γι’ αυτό δεν έχει λάβει ακόμα την τελική απόφαση. Για τον λόγο αυτό, έδωσε στη δημοσιότητα τους λόγους που οδήγησαν στο ενδεχόμενο αλλαγής της ημερομηνίας υποβολής των μηχανογραφικών. Όπως είναι φυσικό, το θέμα αφορά αποκλειστικά τους υποψηφίους και δεν επηρεάζει καμία άλλη κοινωνική ομάδα. Είναι λοιπόν οι υποψήφιοι και οι οικογένειες τους εκείνοι των οποίων η γνώμη θα έχει καθοριστική σημασία στην λήψη της τελικής απόφασης. Γι’ αυτό μπορούν να μπουν στην παραπάνω σελίδα και αφού πρώτα διαβάσουν την… επιχειρηματολογία του Υπουργείου, να διατυπώσουν ελεύθερα τη δική τους ελεύθερη γνώμη.


ΜΕ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΕΣΤΙΑΣΗ: μια αιρετική γνώμη για τη σκοπιμότητα της όλης διαβούλευσης, που δε «χώρεσε» στον «υπουργικό» διάλογο


26 Νοεμβρίου 2010, 00:14
Τάσος Κάρτας: Αιδώς «Αργείοι», που με τόση «περίσκεψη» ντύσατε στο παρά πέντε την ειλημμένη απόφαση για κατάθεση του μηχανογραφικού το Μάρτιο με το μανδύα της δημόσιας διαβούλευσης. Εύγε και στην ακαδημαϊκή επιχειρηματολογία (επίκληση στη λογική του δέκτη με τόσα αληθοφανή «τεκμήρια»), μπροστά στα οποία η αγωνία των παιδιών και των οικογενειών τους (που θα είναι στην κορύφωσή της το Μάρτιο), είναι ένα στατιστικά μετρίσιμο μέγεθος «παιχνιδάκι» στα υποδεκάμετρα της παραπολιτικής σας. Ηλίου φαεινότερος ο «πανάρετος» στόχος, να λύσετε με μια μαχαιριά το γόρδιο δεσμό της παιδείας, γι’ αυτό κλείνουμε τα αφτιά στις κακόβουλες σειρήνες που τολμούν να εικάσουν ότι κι εδώ περαιώνετε «επιταγές» περικοπών από το σπάταλο δημόσιο. Μετά και από αυτό θ’ αρχίσει να αχνοφαίνεται λίγο φως στο βάθος του τούνελ: το χρέος θα μειωθεί δραστικά κι εσείς «δικαιούσθε με το παραπάνω, δυο δυο, τρεις τρεις, να παίξετε… και να ξεσκάσετε, αδελφέ μετά από τόση διαβούλευση….». Μας γέρασαν προώρως, Γιώργο, οι «Λαυρέντηδες» της πολιτικής…


{ΣΗΜ. το σχόλιο αυτό αφαιρέθηκε εν μια νυκτί από το διαχειριστή της διαβούλευσης}


Οπότε...

Εύγε κύριε διαχειριστή της δημόσιας διαβούλευσης,
εν μια νυκτί αφαιρέσατε το σχόλιο (προσωπική μου άποψη) για τη σκοπιμότητα που κρύβεται πίσω από την προσχηματική διαβούλευση. Τριάντα τρία συναπτά έτη στην εκπαίδευση (1ο ΓΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ σήμερα), μου δίνουν κάθε δικαίωμα να έχω αποκρυσταλλωμένη άποψη για την ποιότητα (γιατί όχι και για την ποσότητα) του ενδιαφέροντος των πολιτικών για τα σημαντικά προβλήματα της παιδείας. Είθε αυτή τη φορά να κάνω λάθος και το ενδιαφέρον των σημερινών ιθυνόντων του Υπουργείου Παιδείας να πηγάζει από ειλικρινή διάθεση ν’ αντιμετωπίσουν τις χρονίζουσες παθογένειες της και να μην εθίζονται (όπως υποψιάζομαι) σε ασκήσεις επικοινωνιακής πολιτικής δοκιμάζοντας τις αντοχές και την υπομονή μας, που αντί να δίνουν λύσεις, διαγκωνίζονται με κάθε μέσο να επικρατήσουν στις εσωτερικές μικροκομματικές ισορροπίες (κοινό μυστικό για το όλο θέμα η «κόντρα» ανάμεσα στον κ. Πανάρετο με την προϊσταμένη του Υπουργό). Ψηφίζω δαγκωτό Ιωάννα Καρυστιάνη, που ευθαρσώς δήλωσε το αυτονόητο (που όλοι από μέσα μας ψιθυρίζουμε): ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ ΛΥΠΗ ή ΝΤΡΟΠΗ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΑΣ (βλέπε προηγούμενη ανάρτηση και Σαββατιάτικη Ελευθεροτυπία)

Πάντως καλό είναι, όσοι πιστοί και ενδιαφερόμενοι, να μπουν στη σελίδα του Υπουργείου και να… ψηφίσουν κατά βούληση: http://www.opengov.gr/ypepth/  


Να μην αδικήσουμε και την άποψη του Υπουργείου με τα επιχειρήματα υπέρ της αλλαγής του χρόνου υποβολής των μηχανογραφικών
    Η διαδικασία κατάθεσης μηχανογραφικού δελτίου κατά το μήνα Μάρτιο δεν είναι κάτι το καινοφανές. Ισχύει και σήμερα για τους υποψήφιους των ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄) που το έτος 2010 ήταν περίπου 20.000. Με αυτούς δεν έχει εμφανιστεί κανένα πρόβλημα. Επίσης, η ειδική κατηγορία των ομογενών, καταθέτει το Μηχανογραφικό Δελτίο προ της διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων, χωρίς πάλι να υπάρχει πρόβλημα.
    Επί πλέον, η διαδικασία κατάθεσης μηχανογραφικού δελτίου τον μήνα Μάρτιο ίσχυε και κατά την περίοδο κατά την οποία οι απόφοιτοι Γενικού Λυκείου διεκδικούσαν την εισαγωγή τους στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με το σύστημα των Δεσμών, ενώ συνέχισε να εφαρμόζεται για τους υποψήφιους των ΤΕΕ Β΄ κύκλου, καθ΄ όλη την διάρκεια λειτουργίας τους μέχρι και φέτος.
    Ενδεχόμενη επιλογή του μηνός Μαρτίου για την κατάθεση θα δώσει την δυνατότητα υποβολής για χρονικό διάστημα ενός (1) πλήρους μηνός (1-31 Μαρτίου), ώστε οι υποψήφιοι να επεξεργάζονται την υποψηφιότητά τους σε Σχολές και Τμήματα με το σύστημα καταχώρισης να παραμένει ανοικτό καθ΄όλη την διάρκεια του μηνός, μέχρι την τελική υποβολή. Κατά το διάστημα αυτό, οι υποψήφιοι θα έχουν την ευκαιρία να διαβουλευθούν με τους καθηγητές και την οικογένειά τους, ώστε η τελική επιλογή σχολών να είναι προϊόν ώριμης απόφασης. Αντιθέτως, σήμερα οι υποψήφιοι συνωθούνται έξω από τις αίθουσες υποβολής σε προκαθορισμένη ημέρα και χρειάζεται να ολοκληρώσουν την διαδικασία σε μικρό χρόνο την ίδια μέρα, υπό την πίεση δηλαδή του χρόνου, χωρίς να έχουν την δυνατότητα διαβούλευσης με τους υπευθύνους.
    Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των υποψηφίων, γίνεται επίσης προσπάθεια, να μπορούν να υποβάλουν το μηχανογραφικό ηλεκτρονικά και από το σπίτι τους αν το επιθυμούν, ώστε η όποια συνεργασία με τις οικογένειες τους να γίνεται με άνεση χρόνου και όχι υπό πίεση.
    Αν ο χρόνος υποβολής μεταφερθεί τον Μάρτιο, μπορεί να αξιοποιηθεί καλύτερα και η βοήθεια των Γραφείων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Η συνεργασία των υπευθύνων ΓΡΑΣΕΠ και των υπευθύνων καθηγητών Επαγγελματικού Προσανατολισμού με τους υποψήφιους για τα προγράμματα σπουδών Σχολών και Τμημάτων πριν από την υποβολή των Μηχανογραφικών θα βοηθήσει τους υποψηφίους και τις οικογένειές με ουσιαστικό τρόπο στην προσπάθεια για την καλύτερη επιλογή Τμημάτων.
     Τέλος, μια τέτοια ρύθμιση θα είναι χρήσιμη για τους υποψηφίους και τις οικογένειές τους αφού και τα αποτελέσματα μπορεί να εκδοθούν σε συντομότερο χρόνο επιτρέποντας ένα καλύτερο προγραμματισμό για τους υποψηφίους και τις οικογένειες του, τόσο για το καλοκαίρι όσο και για μετά (αναζήτηση π.χ. κατοικίας).
    Η υποβολή το Μάρτιο, δηλαδή κατά την διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, θα βοηθήσει στην άμεση επίλυση προβλημάτων γραφειοκρατικής φύσης, από τους υπεύθυνους καταχώρισης που σήμερα ταλαιπωρεί του υποψηφίους.
   Επί της ουσίας: Η διαδικασία των πανελληνίων εξετάσεων είναι μια διαγωνιστική διαδικασία για εισαγωγή σε συγκεκριμένες σχολές. Η επιτυχία ή μη σε κάποια σχολή εξαρτάται από το κατά πόσον η βαθμολογία που πέτυχε ο υποψήφιος είναι αρκετή για εισαγωγή στην συγκεκριμένη σχολή, με βάση και τις προτιμήσεις των υποψηφίων που πέτυχαν μεγαλύτερη βαθμολογία. Επομένως, το καλύτερο για τον υποψήφιο είναι να ιεραρχεί τις επιλογές του ανάλογα με τις πραγματικές επιθυμίες του και όχι σύμφωνα με τις βάσεις του προηγουμένου έτους, και να εξαντλεί όλες τις δυνατές επιλογές. Το πού θα εισαχθεί εξαρτάται μεν από την συνολική του απόδοση, αλλά μόνο εν μέρει: εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό και από τις επιδόσεις και τις προτιμήσεις των υπολοίπων υποψηφίων. Η γνώση του βαθμού των εξετάσεων πριν από την συμπλήρωση του μηχανογραφικού θα είχε ενδεχομένως έννοια μόνο σε δύο περιπτώσεις
[με αυτή τη μορφή αναρτήθηκαν στις ΙΣΤΟΡΙΕΣ λέξεων με αρχή μέση και ΓΑΜΑ Λυκείου την ΚΥΡΙΑΚΗ 28 Νοεμβρίου 2010]